Kitüntetett tanárok
A Békéscsabai Hűségdíj és a Rózsáért plakett tulajdonosa PDF Nyomtat Email
2012 február 23., csütörtök 21:16

Dr. Zsilinszky Tibor
A Békéscsabai Hűségdíj és a Rózsáért plakett tulajdonosa

1979. augusztus elsejétől tagja iskolánk nevelőtestületének, 32 tanévet tanított nálunk. Biológia-testnevelő szakos tanár. Az ezt megelőző 7 tanévben általános iskolában tanított, ami főleg szakmódszertani területen egész pályafutása során kedvező hatással volt a munkájára.
Szaktanári munkáját kiváló minőségben és igen nagy lelkesedéssel végzi. Életeleme az oktató-nevelő munka, a tanulókkal való foglalkozás és azok szüleivel való szoros kapcsolattartás.
27 évig volt a biológia munkaközösség vezetője. Ebben a minőségében kezdeményezte iskolánkban az emelt óraszámú biológiaoktatást, amely megyeszerte ismert és máig ez a legkeresettebb tanulócsoportunk a megyében az egészében csökkenő tanulólétszám ellenére is. Az a tény, hogy ide még ma is kb. kétszeres túljelentkezés van, jelentős részben Zsilinszky tanár úr  oktató-nevelő és a beiskolázást segítő, szervező munkájának köszönhető.
Magas szintű szakmai ismereteit, a szaktárgy tanítása iránti elkötelezettségét a pécsi és a szegedi tudományegyetemek szakmai konferenciáin kamatoztatta, valamint a kétszintű biológia érettségi emelt szintű munkáját is segítette javítótanári és kérdező tanári tevékenységével. A megye biológia szakos tanárainak szakmai továbbképzését rangos, egyetemi tanárok által tartott előadássorozattal segítette.
Tanítási óráit alaposan, jól átgondoltan tervezte. Szívesen foglalkozott a legtehetségesebbekkel épp úgy, mint a felzárkóztatásra szorulókkal. Rendszeresen és közvetlen módon foglalkozott tanítványaival.
Munkája során mindig jelentős sikereket ért el a különböző diákversenyeken. Oktatói munkájának színvonalát az alábbi rangos versenyeken való helyezések sora jelzi:

1996/1997. OKTV  3. hely és 11. hely
2000/2001. OKTV 28. hely
2003/2004. OKTV 3. hely
2004/2005. Koren István Botanikai Verseny 1. hely
2004/2005. Kitaibel P. Biológiai és Környezetvédelmi Verseny 13. hely
2005/2006. Koren I. Botanikai Verseny 1. hely
2006/2007. Koren I. Botanikai Verseny 9 tanuló döntős

A tanár úr másik tantárgya a testnevelés, amelyet szintén nagy következetességgel tanított, megküzdve a tantárgy jellege miatt nehezedő külső körülményekkel is.
Osztályfőnöki munkát szinte folyamatosan végzett pályafutása során. Osztályai mindig az iskola legfegyelmezettebb osztályai közé tartoztak, köszönhetően osztályfőnökük minden problémát azonnal megoldani akaró pedagógiai gyakorlatának
Mesterségbeli tudásához hozzátartozott, hogy saját személyiségét eszközként tudta használni a tanítás-tanulás folyamatában. Kitűnő előadókészséggel lebilincselte hallgatóságát. „Jól” szerette tanítványait, olyan mércét állított, amely nem engedte őket igénytelenné válni. Hiteles ember, elfogadó, segítő és nagylelkű munkatárs, aki együttműködő, ösztönző és fantáziadús. Könnyen megnyerhető az innováció számára. Rendkívüli szerepe volt a tehetségek gondozásában. Kiteljesedett és kiváló tanár.

 

 
Az Arany Katedra Emlékplakett díjazottja 2005 PDF Nyomtat Email
2012 február 23., csütörtök 11:11

Pándy Margit (2005)

A Rózsa Ferenc Gimnáziumban érettségizett 1963-ban jeles eredménnyel. Kémia-fizika szakos tanárként 1968-ban kezdett el tanítani. 1971-től – egy év megszakítással – nyugdíjba meneteléig a Rózsa Ferenc Gimnázium tanáraként dolgozott.
Kiváló szaktanár, munkáját példátlan szorgalommal és lelkesedéssel, igen nagy hozzáértéssel végzi. Munkájának híre megyénk határain túlra is eljutott. Iskolánk jórészt neki köszönhette, hogy tanulóink hosszú évekig rendszeresen az élvonalban voltak kémiából az Irinyi János versenyen, valamint az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyeken. 1986-tól 1994-ig a kémia munkaközösség vezetője volt. Tanítási órái mindig lendületesek voltak, ez a lendület az egész pályafutását végigkísérő lelkesedésből, töretlen lendületéből fakadt. Problémaérzékeny és személyiségközpontú nevelési felfogása egyértelmű következményekkel, világos, jól követhető elvárásokkal, világos jól követhető elvárásokkal egészült ki. Tanítási stílusa objektív, teljesítményközpontú értékrendet képviselt.
Küzdeni tudása mozgósította tanítványait, de közben féltő gondoskodással követte sorsukat. Kiváló tehetséggondozási gyakorlattal, jó érzékkel válogatta ki a versenyzésre kész fiatalokat, hogy aztán belevigye őket a kutató feladatokba. (Nem véletlen, hogy a kémia tantárgyat jórészt az ő egykori tanítványai tanítják ma is iskolánkban.)
Osztályfőnöki munkát szinte folyamatosan végzett pályafutása során. Mindig sokat tudott tanítványiról, legapróbb dolgaikkal is törődött, segítette őket. Nagy jelentőséget tulajdonított a szülői házzal való kapcsolattartásnak (amíg ez elő volt írva), folyamatosan konzultált a szülőkkel.
Diákjai a város egyik legjobb tanárának tartották, sokszor még azok is, akik tantárgyait nem feltétlenül szerették, de értették a magyarázatait és tisztelték benne a jó pedagógust. Kémiából nemzedékek nőttek ki a „műhelyéből” és máig büszkék arra, hogy „Pándymargó” tanítványai voltak, tőle tanulták a kémiát és a fizikát.
A gimnázium életének évtizedekig meghatározó tanáregyénisége volt, aki megérdemelte a megtisztelő elismerést.

 

 
Békéscsaba Kiváló Pedagógusai PDF Nyomtat Email
2011 július 21., csütörtök 20:18

Tisztelt Látogató!

Iskolánk életének legállandóbb és emiatt legfonosabb szereplői a tanárok. Az elmúlt évtizedekben ők biztosították azoknak a szellemi értékeknek a folytonosságát, amelyeket iskolánk ma is képvisel. A kimagasló tanáregyéniségek közül többen is kaptak kitüntetést az elmúlt évtizedekben. Itt őket mutatjuk be.

 

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 Következő > Utolsó >>

4. oldal / 4