Tisztelt Szülők!
Az intézményi digitális tanrend második hetébe lépés kapcsán az alábbiakról tájékoztatom Önöket:
1. A pedagógus kollégák az eredeti fogadó órák időpontjában állnak rendelkezésükre. Az időpontok az
intézmény honlapján kifüggesztésre kerültek. A telefonos és elektronikus elérhetőségekről érdeklődjenek az osztályfőnököktől.
3. Az intézmény digitális tanrendjének protokolljáról az alábbi tájékoztatást adom:
A digitális tanrend főszereplője az otthon, önállóan tanuló diák. A szervezett és a leterheltséget csökkentő tanrendjét az osztályfőnöke koordinálja. Ebből kifolyólag kérem, hogy a szaktanárok mellett a szülőknek is az osztályfőnökökkel való konzultáció legyen a legfontosabb alapvetés, egymás munkájának megkönnyítése és védelme érdekében!
Az intézmény vezetése és nevelőtestülete az iskola öt osztályprofilja, a csoportbontások, a tantárgyak középiskolai tematikájának és metodikájának különbözősége és egyéb, az intézményi erőforrásokból eredő kérdések végett a teljes egységesítést nem látja kivitelezhetőnek, ugyanakkor törekszik a minél zökkenőmentesebb digitális átállásra. A természettudományos, a matematika vagy a humán tárgyak digitális tanítása és tanulása nemcsak más- és más platformok használatát követeli meg, de a digitális térben is elvár néhol más intenzitásban gyakoroltatandó kompetenciákat. Mindez a digitális tanrend bevezetésének első (bevezető) időszakában is így van, amikor is az intézményi elvárás- és követelményrendszer törvényszerűen csökken.
Mindezek szellemében az alábbi alapelvekből indulunk ki:
• A KRÉTA rendszer mellett törekszünk osztályonként két alapvető online levelező-feladatmegosztó platform használatára. Az online videótanítások kapcsán is az osztályonkénti két applikáció használata a javasolt!
• Minden osztályban az eredeti órarend van érvényben!
• Hetente egy, maximálisan kettő bejelentkezés/szóbeli konzultáció a javasolt!
• A feladatok kiosztása kapcsán az ésszerű és egyenletes terhelésre helyezzük a hangsúlyt!
• A kiadott házi feladatok elkészítésére minimálisan két munkanap előírása a kötelező! Ugyanakkor törekszünk a heti feladatkiosztásra!
• Az értékelésnél az érdemjegyek adása mellett a pozitív motiváció és a diákok otthoni tanulásának elősegítése a fő cél!