A Miniszter Elismerő Oklevele - 2017 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:21

Kovács Tibor Zoltán

Gyulán az Erkel Ferenc Gimnáziumban érettségizett 1987-ben. Matematika-fizika szakos egyetemi végzettségét a Szegedi József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán szerezte 1993-ban. Iskolánkban 1993-ben kezdett el dolgozni. Ez volt első és idáig egyetlen munkahelye.

Iskolánk nevelőtestületébe gyorsan beilleszkedett. Nagyon intelligens, kulturált, jól felkészült emberként és tanárként a tanári kar egyik meghatározó tagjává vált. Már az első hetek tapasztalatai nyomán egyik akkori munkaközösség-vezetője azt mondta róla: nagy nyereség az iskolának. Így is lett.

Kezdettől fogva mindkét tantárgyát tanította és mindegyiket egyformán magas színvonalon. Ez különösen fizikából volt tiszteletre méltó, mert ez a tantárgy távolabb áll a tanulók többségétől, mint a matematika, amely kötelező érettségi tantárgy. Önmagával és tanítványaival szemben is igényes, megköveteli a komoly, rendszeres munkát, ugyanakkor kellő megértéssel rendelkezik diákjai iránt. Napi iskolai feladatai mellett szívesen vállalt munkát a tehetséggondozásban és tantárgya népszerűsítésében. Tanítását igényesség és sokszínűség jellemzi. Rendszeresen részt vett szakmai továbbképzéseken, változatos módszerek alkalmazásával színesíti szakmai munkáját.

Szaktanári munkája mellett folyamatosan látott el osztályfőnöki feladatokat is. Azok közé a tanárok közé tartozik, aki nem is érezné jól magát tanárként, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. Két osztályt irányított 4-4 éven keresztül. Osztályfőnökként is igen hatékony volt a pedagógiai – nevelő munkája. Ezt is lelkiismeretesen, pontosan, szívvel-lélekkel végezte. Jó kapcsolatban volt tanítványaival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérték véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadták. Minden adódó alkalmat kihasznált, hogy diákjaival együtt lehessen. Sokat kirándult velük, szívesen vállalt tanulókíséretet más osztályok kirándulásainál is. Iskolánkban mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók szerint a legjobb tanárok közé tartozott. A tanári szakma igazi mestere már hosszú ideje.

Mindezek alapján nem meglepő, hogy már viszonylag fiatalon – 34 éves korában – 2003-ban, az intézmény akkori vezetője igazgatóhelyettessé nevezte ki. Nagyon jó döntést hozott. Kovács Tibor szaktárgyi végzettsége és az akkor már rendszeresen használatba kerülő informatikai eszközök jó felhasználói szintű ismerete miatt már önmagában jó választás volt. A 2004-05-ös tanévben pedig az új, kétszintű érettségi bevezetése, annak informatikai háttérbeli vonzatai miatt is, módja volt bebizonyítani: alkalmas az igazgatóhelyettesi feladatok ellátására. Ez annyira így volt, akkoriban megállapítottuk: nélküle nem működne az iskola. Közben megszerezte a közoktatás vezetői végzettséget is.

Mindig híve volt a gyakorlatban is jól hasznosítható pedagógiai innovációnak. Ebben nem csak személyesen vett rész, hanem a kollégákat is erre biztatta. Aktív részvevője volt az intézményben zajló pályázati munkának is.

Vezetői munkáját lelkesedéssel, nagy kitartással, fáradhatatlanul, ugyanakkor a kollégák iránti tisztelettel, megértéssel és türelemmel végezte és végzi a mai napig. Igazgatóhelyettesnek lenni nem könnyű dolog. Nos – ennek ellenére – ő úgy végzi ezt a munkát, hogy máig népszerű a tanárok körében. Ennek talán az is az oka, hogy vezetőként is mind a mai napig egy tanár látásmódjával dolgozik, amit a kollégák nagyra becsülnek benne.

Egy intézményvezető számára megbízhatóbb támaszt keresni is nehéz lenne. Mindig józan, megfontolt, tanácsaira mindig lehet számítani. Kritikai észrevételei mindig olyanok, amelyekre oda kell figyelni, mert okos észrevételek, azokat érdemes figyelembe venni és felhasználni a döntéshozatalban és a végrehajtásban egyaránt.

Tanári munkáját ma is színvonalasan végzi, a tanulókkal való empatikus bánásmódja bármely kolléga számára példamutató lehet. Helyettesként is úgy beszél velük, mint egy igazi jó tanár.

A pedagógus minősítési rendszerben 2016-ban kiválóan teljesítette a pedagógus II. fokozathoz szükséges elvárásokat, így 2017. január 1-től véglegesen megkapta ezt a fokozatot.