A Miniszter Elismerő Oklevele - 2017 PDF Nyomtat Email
2018 március 24., szombat 21:17

Kovács Miklós

Iskolánk jogelődjében, a Békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnáziumban érettségizett 1985-ben. Érettségi után a szegedi József Attila Tudományegyetem biológia-kémia szakán szerzett tanári diplomát 1991-ben.

Első munkahelye a kecskeméti Katona József Gimnázium volt. Kezdettől fogva tanította mind a két tantárgyát. Tanított hatosztályos gimnáziumban, hagyományos gimnáziumi és biológia-kémia tagozatos gimnáziumban egyaránt. A tagozatos osztályban sikerült több tanítványának is országos biológia és kémia versenyek döntőjébe jutni. Legeredményesebb diákja megnyerte a biológia OKTV-t, a következő évben egy másik pedig országos negyedik lett.

Pályafutását a Békéscsabai Evangélikus Gimnáziumban folytatta, ahol nyolc- és négyosztályos gimnáziumi osztályokban egyaránt tanított. Ezekben az években munkaközösség-vezetői feladatokat is ellátott.

Hat év nem pedagógusként végzett munka után 2005 és 2008 a Gyulai Római Katolikus Gimnáziumban folytatta tanári pályafutását.

1996-ban a JATE-n a kémia tantárgyból szakvezető tanári képzettséget szerzett. A közép- és emelt szintű érettségi vizsgáztató középiskolai pedagógusképesítést szerzett kémiából, majd biológiából is.

A tanár úr 2008 óta dolgozik iskolánkban. Szakmai felkészültsége, tárgyi tudása, tanóráinak szakmai színvonala kiemelkedő. Követelménytámasztását a tanulók elfogadják. Ez azért is figyelemre méltó, mert tantárgyai a tanulók jelentős része számára nem tartozik sem a kötelező vizsgatárgyak, sem a fontosnak tartott tantárgyak közé.

A kivétel az előbbiek alól az emelt óraszámú biológia és kémia csoportokba járó tanulók köre. Ebben iskolánk kimagasló teljesítményt nyújt, nagyon sok tanulót juttatunk be évről évre az egészségügyi felsőoktatásba, így az orvosi egyetemekre is. A tanár úr ennek a képzési formának egyik tartóoszlopa. Szakmai terepgyakorlatai a Bükkben élményszámba mennek tanítványai számára.

Tanórái ugyanakkor általában érdekesek még azon tanulók számára is, akiket egyébként a tantárgyak annyira nem vonzanak. A hangulatot, ha kell, bölcs humorral oldja. Ő olyan személyiség, akinek kisugárzása van a tanulókra.

Jellemzi még munkáját egyfajta jó szándékú őszinteség és nyíltság a problémák feltárásában és kezelésében egyaránt.

Szaktanári munkája mellett a tanár úr folyamatosan lát el osztályfőnöki feladatokat is. Nem is érezné jól magát, ha nem lenne egy olyan osztálya az iskolának, amelyik nem az ő csapata. A tanár úr igazi csapatépítő ember. Jó kapcsolatban van osztálya tanulóival épp úgy, mint azok szüleivel. A szülők kikérik véleményét a nehezebb nevelési problémáknál is, tanácsait megfogadják. Minden adódó alkalmat kihasznál, hogy diákjaival együtt lehessen. Így volt ez akkor is, amikor egy meglehetősen problémás osztályt irányított 5 éven keresztül és így van ez most is, amikor osztályának egyik fele emelt óraszámú biológiás tanulókból áll.

A tanár urat hozzánk érkezése óta mind a vezetők, mind a kollégák, mind a tanulók az iskola legjobb tanárai között tartják számon. A tanári szakma igazi mestere.