A Buckingham palotát és az Eiffel tornyot is megcsodálhatták az Andrássy Gyula Gimnázium tanulói, akik 2011 nyarán egy felejthetetlen kiránduláson vettek részt. Íme az útról készült részletes úti beszámoló a diákok tolmácsolásában:
2011. július 10-én reggel 38 lelkes, szülői jó tanácsokkal és teletömött bőröndökkel bőségesen megrakott fiatal szállt buszra és indult el Anglia felé. Budapesten a Madách Imre Gimnázium tanulói csatlakoztak hozzánk, valamint egy kitűnő humorérzékkel megáldott idegenvezető - "a mi Andrisunk". Ez a nap a továbbiakban az utazás jegyében telt. Késő délután megálltunk Passau-ban, "a három folyó városában". Passau szép, hangulatos város, de a legemlékezetesebb mégis az időjárás maradt. Hatalmas vihar tört ki, ami gondoskodott a fürdetésünkről és az első emlékezetes esténkről. A városnézés és a szabadtéri zuhanyozás után folytattuk hosszú utunkat.

Másnap reggel már a belgiumi autópályán ébredtünk, majd átkeltünk a francia és az angol határon, ahol az egész csoport egy emberként szurkolt azért, nehogy leszállítsanak a buszról és kipakoltassák a bőröndjeinket. Miután ezt szerencsésen megúsztuk, átkeltünk a Csalagúton (Channel Tunnel). Innen kijutva meg kellett barátkoznunk a fordított forgalommal, és kezdtük elhinni, hogy nemsokára elérjük úti célunkat. Rövid időn belül Doverbe jutottunk. Itt gyönyörű látvány fogadott minket. Láttuk a tengert és a híres doveri fehér sziklákat.

Ezután Canterbury-be utaztunk, ahol a katedrálist néztük meg, és sétálhattunk Canterbury hangulatos utcáin is. Mivel a pontosság nem volt éppen a csoport erőssége - ugyanakkor kifogásokból kifogyhatatlanok voltunk -, kisebb késéssel ugyan, de továbbindultunk. Kora este értünk a Temze-parti szállásunkra, ahol lassan, de biztosan mindenki megtalálta a helyét.

A következő napokban Londont kerestük fel. A britek már lelkesen készülnek az Olimpiára, emiatt a londoni közlekedés kissé kaotikus, de két kiváló sofőrünknek köszönhetően mindig sikerült a megfelelő helyen leszállnunk a buszról. Láttuk a jellegzetes double-deckereket, taxikat és a piros telefonfülkéket is. Első londoni napunkon megnéztük a Big Ben-t, a London Eye-t, a Lovastestőrség laktanyáját, a St. James Parkot, a Buckingham palotát. Jártunk a Soho-ban, ahol nem szeretnénk eltévedni, a China Town-ban, ahol egy másik országba csöppentünk, a Covent Garden-ben, ahol egy rózsaszín alsónadrágos mutatványos szórakoztatta a közönséget azzal, hogy láncfűrészt pörgetett a kezén, valamint a Piceadily Circus-nél is. Jártunk a Trafalgar téren, ahol a National Gallery található. Este az Oxford Street-en csillapíthattuk vásárlás utáni vágyainkat. Este fáradtan, de lelkesen vetettük bele magunkat a buszos városnézésbe. Második londoni napunkon a Szent Pál Katedrálisba mentünk. Első utunk a katedrális alatti mosdóba vezetett, ami nemrég nyerte el a legszebb WC díját Angliában. A katedrális kívül-belül nagyon szép volt, aki pedig a kupolába is kimerészkedett, az madártávlatból is gyönyörködhetett Londonban. A katedrális után a Globe Színházba, majd a British Múzeumba mentünk.

Harmadik londoni napunkon Greenwich felé vettük az irányt. Jártunk a Hajózási Múzeumban és természetesen a Royal Observatory-ban is, ahol nem maradhatott el "az egyik lábam még a keleti, másik már a nyugati félgömbön van" fotó sem. Innen a Madam Tussaud Panoptikumba mentünk, ahol színészekkel, énekesekkel, sportolókkal, mesefigurákkal és a brit királyi család tagjaival is "találkozhattunk".