Danczik Emese - Miniszteri Elismerő Oklevél Nyomtat
2018 július 01., vasárnap 09:00

Danczik Emese a Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium matematika-informatika szakos tanára.

Gimnáziumi tanulmányait jogelőd intézményünkben, a Rózsa Ferenc Gimnáziumban végezte. Tanulmányait felső fokon Szegeden a József Attila Tudományegyetem Természettudományi Karán folytatta, ahol 1997-ben matematikából, 2000-ben pedig informatikából szerezte meg az egyetemi végzettséget. 1998 óta dolgozik egykori iskolájában, amelyet 2008 óta hívnak jelenlegi nevén. Mindkét tantárgyából bekapcsolódott a kétszintű érettségiztetésben résztvevő tanárok továbbképzésébe. Rendszeresen részt vesz mind az emeltszintű érettségiztetésben, mind vizsgabizottsági elnökként a középszintű vizsgáztatásban. 2008-ban közoktatási vezető pedagógus szakvizsgát tett a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karán.

A tanárnő munkáját kezdettől kimagasló szakmai felkészültség, tárgyi tudás jellemezte. Ehhez változatos módszertani eszköztár és a hivatását szerető tanár lelkesedése párosult. Munkáját mindig mintaszerűen fegyelmezetten végezte, beleértve ebbe az adminisztrációs fegyelmet is. Ellenőrző munkáját a folyamatosság, a rendszeresség, az arányosság és a tanulók közötti különbségek – lehetőségek szerinti - folyamatos figyelembe vétele jellemezte.

A tanulókkal való pedagógiai kapcsolata példaadóan egyszerre következetes és mégis humánus.

Az iskolai munka egészéhez való viszonyulására mindig jellemző volt, hogy nem részben, hanem az egészben gondolkodott. A többletfeladatok vállalását természetesnek, a tanári munka magától értetődő részének tekintette és vállalta, akár szaktárgyi, akár más természetű feladatokról legyen is szó. A gimnázium órarendje és terembeosztása, ami a napi munkavégzés alapja, már több, mint egy évtizede az ő irányítása alatt készül. Emiatt leginkább neki köszönhető, hogy iskolánkban a tanévkezdés technikai része mindig zökkenőmentes volt.

A tanári pályát teljessé tevő, a tanár személyiségét leginkább igénylő és igénybe vevő, legfontosabb többletfeladat természetesen az osztályfőnököké. Ezt 3 osztály esetében volt alkalma kipróbálni. Ennek során bontakoztak ki tanári tevékenységének további elemei, mint pl. az iskolai életben való informáltsága, tájékozottsága, vagy a legfontosabb nevelési partnerekkel, a szülőkkel kialakított nagyon jó együttműködés.

Hogy a tanárnő jól végzi munkáját az iskolán belül mindenki elismerte. Amikor az iskolában egyéni minősítésekre került a sor, mindig a legjobbak között volt. Mind a vezetők, mind a munkaközösség-vezetők és - ami szerintem a legfontosabb – a tanulók körében is az egyik legnépszerűbb tanárunk. Ez tükröződött abban is, hogy amikor 2013-ban új intézményvezető-helyettes kinevezésére került sor, akkor ő elnyerte a nevelőtestület túlnyomó többségének bizalmát. Kinevezésre is került, azóta intézményvezető-helyettes. Ezt a nem különösebben hálás feladatot is nagy lelkesedéssel és nagyon sok energiával végzi. Vezetői feladatait is önállóan, az iskola érdekeit szem előtt tartva hajtja végre.

Mindezek alapján javasoltuk a „Miniszteri Elismerő Oklevél” kitüntetésre.