Angol szakmai nap Nyomtat
2012 április 16., hétfő 12:39

Április 10-én, a tavaszi szünet utáni első napon iskolánkban nem tanítás volt, hanem egésznapos «szakmai nap» zajlott. Ennek keretében a szakmai tájékozódás céljából az angol munkaközösség meghívta az MM Publications területi képviselőjét Csizmadia Jánost, aki ismertette a kiadó új tananyagait. Ezután módszertani előadás következett, melynek előadója a szolnoki Verseghy Ferenc Gimnázium tanárnője, László Edit, (az MM Publications szakértője, multiplikátor) volt.
Az előadás vezérfonala a Traveller c. tankönyvcsalád volt, amelyet mi még eddig nem tekinthettünk át behatóan. Most részletesen megismertük a kurzuskönyv felépítését, szerkezetét, amely illeszekedik az iskolánkban használatos más tankönyvcsaládokhoz is. Sok jó ötlet öltött testet a Traveller könyvekben: a unitok után egy önértékelési rész van (I can ...) amelynek segítségével a nyelvtanuló felmérheti, hogy mit sajátított el az adott tananyag-részben.
Az is előnyös, hogy a unitok fel vannak osztva részekre, és így nem olyan hosszúak, mert egyes könyveknél mire egy unitnak a végére érünk, elfelejtjük az elejét.
A tanári WorkBook “overprinted”, ugyanolyan mint a tanulói, de pirossal bele vannak nyomva a megoldások, nem kell a tanárnak kézzel kitöltenie. Aki napi hat órában hatféle könyvet használ, annak néha nehéz csak úgy blattolni minden órán, így ez a kis kényelmi szolgáltatás kapóra jöhet …
Igazi meglepetés, hogy minden szintű Traveller könyv minden egyes unitjához nagyon látványos interaktív cd anyag van, ami nagyon jól kidolgozottnak látszik. Gyorsan le lehet ellenőrizni a házi feladatokat, lehet letakarni, kiemelni, beleírni, bármit. Lehet szöveget hallgatni az írott szöveg mutatásával vagy anélkül. Különösen tetszett, hogy a szövegértési feladathoz (kattintásra) kiemeli azt a részletet, amelyben a válasz található.
Arra a kérdésre, hogy jobbak-e az eredmények ezzel a könyvvel, mint azelőtt, az előadó azt felelte, hogy szerinte nőtt a gyerekek motivációja, mert ezt a generációt ilyen anyagokkal lehet megszólítani. Így a tanárok is elindulnak a látványosabb irányába, a közönség igényei felé. Sajnos, a mai generáció erőteljesebben fejleszti a jobb agyféltekéjét (a vizuális információk, kommunikáció, humor, stb.) a bal hátrányára (írás, olvasás, kreativitás, stb.). Ezért is unatkoznak a gyerekek az órákon és nehezen motiválhatók. Más kérdés ellenben az, hogy a tanulást nem lehet csak a népszerű motívumokra építeni, kell egy nagy adag unalmas szorgalom, verejtékes gyakorlás is a sikeres nyelvtanuláshoz.

Pete István