Új utak, új lehetőségek diákjaink sikeréért a sokszínű Európában Nyomtat
2018 november 20., kedd 08:57

Mobilitás projektünk szerves része annak a már több éve folyó intézményi törekvésnek, hogy iskolánk évtizedekre visszanyúló hagyományait, helyi, regionális és országos keretek közt is elismert eredményes tevékenységét úgy gazdagítsuk, hogy az a jelen kor követelményeinek is sikeresen megfelelhessen. Ennek érdekében az elmúlt 2 évben elindítottuk intézményünkben az európai dimenziókat segítségül hívó szakmódszertani megújulást, valamint innovatív megoldásokat találtunk iskolánk dolgozói és közvetve, diákjai számára a 21. század pedagógiai, didaktikai és általános módszertani kihívásait illetően. Iskolánkban tehát elindult a nemzetköziesítés, megteremtődtek az alapjai egy későbbi diákmobilitások megvalósulását magában foglaló, stratégiai intézményi partnerségi kapcsolatnak.

Ebből a komplex folyamatból ered jelen projektünk két fő alapelve: a diákcentrikus szemlélet a multikulturális Európában. A projektcsapat erre a két alapelvre építette célkitűzéseit: a diákok egyéni igényeinek való megfelelés különös tekintettel a pályaorientációt és karrierépítést befolyásoló döntések meghozatalára, a diákközpontúságot támogató modern munkaformák népszerűsítése, nemzetközi kapcsolataink további bővítése, mentorálási tevékenységünk nemzetközi szintű kiszélesítése, preventív és inkluzív stratégiák kidolgozása a korai iskolaelhagyás esetlegesen fellépő problémájának kivédésére, a nem idegennyelv-szakos munkaközösségek szakmai tevékenységeinek nemzetközi szintéren való megjelenése, az intézményünkben tehető nyelvvizsgák körének bővítése, sikerességük biztosítása, tehetségeink folyamatos fejlesztése, egyéni tanulási módok kialakítása korszerű eszközök segítségével.

A célok megvalósításához gondosan kiválasztott 10 főből álló projektcsapat 3 különböző nyelvterületen megvalósuló nyelvtanfolyam (angol, orosz és spanyol), 3 szakmódszertani képzés (francia nyelvtanári, drámapedagógiai és művészettörténeti), és olaszországi, valamint lengyelországi partnerintézményekben végzendő job shadowing tevékenységek által biztosítja a projekt elvárt hatását, melyek a következők: a tanulói és tanári hatékonyság fejlődése, hangsúlyeltolódás a tanulóközpontú oktatás irányába, követendő példák az intézmény dolgozói, diáksága és mindenki számára, aki a projekt disszeminációja során eredményeinket megismeri, nemzetközi kapcsolatok kiépülése – KA2-es mobilitás projekt megvalósulása, az Y és Z generációk közti szakadék áthidalása, a diákok nyelvtanulási motivációjának erősödése, az intézményen belüli szakmai és személyes kapcsolatok további fejlődése, jó nemzetközi gyakorlatok meghonosodása, módszertani és nyelvi gazdagodás, az esetleges korai iskolaelhagyás problémájára, valamint a kulturális sokszínűség lehetséges kihívásaira való felkészültség, tehát mindaz, ami a jelen diákságát felkészíti arra, hogy nemzettudatuk ápolása mellett sikerrel helyt álljanak a multikulturális Európában.

Erasmus+ honlap ...

*******************************************

Our mobility project is an integral part of the endeavour that has been in progress for several years to enrich the traditions dating back several decades and the successful activities of our school acknowledged at local, regional and national levels so that it would perfectly suit the needs of this era. In order to achieve this, in the past two years we have managed to launch the methodological innovation of our institution invoking European dimensions, and we have found innovative solutions for our staff and indirectly students regarding the pedagogical, didactic and general methodological challenges of the 21st century. In other words, the process of internationalization has started in our school along with the creation of the bases of strategic institutional partnerships involving future student mobilities.

The two main principles of our project are derived from this complex process: a student-centred approach in a multicultural Europe. The project team built its objectives upon these two fundamental principles: meeting the individual needs of students with particular regards to decision making that influences career planning and building; promoting modern forms of classroom management, extending our network of international relations, further development of our mentoring activities to an international level, drawing up preventive and inclusive strategies against the possible phenomenon of early school leaving, internationalising the professional activity of school departments out of the scope of foreign language teaching, increasing the number of language exam alternatives available in our institution as well as ensuring the success of our candidates, developing our talents constantly, introducing individual methods of learning using up-to-date tools.

To reach the goals, the carefully selected project team of 10 members ensures the expected impact of the project by completing language courses in 3 different lingustic environments (English, Russian and Spanish), by 3 different professional methodology courses (French Language and Culture, Drama Pedagogy and History of Art), and through job shadowing activities carried out in host partner institutions in Italy and Poland. The expected impact is as follows: the improvement of student and teacher efficiency; a growing emphasis on student-centred education; good practises to follow by staff, students and for all those who become acquainted with the achievements of the project as a result of our dissemination; building international relations; the realisation of KA2 strategic institutional partnership projects; creating a bridge between generations Y and Z; the strengthening of the motivation of students to learn foreign languages; the further development of personal and professional connections within the school; the domestication of good international practises; methodological and linguistic enrichment, the preparation for the possible problems of early school leaving and the challenges of cultural diversity. Thus, the overall impact is that our students will be prepared enough to do well in a multicultural Europe along with keeping their national traditions.


Erasmus+ website ...