A tavalyi 80. után az idén 63. az Andrássy a magyarországi középiskolák között Nyomtat
2017 október 21., szombat 19:16

63_dik_helyen

2017-ban jelent meg a KÖZÉPISKOLA 2018 – A 100 legjobb gimnázium és szakgimnázium című kiadvány. Az összesített tanulmányi rangsor hét részrangsor helyezésszámainak átlagolásával keletkezett. Ezek a következők:

1. Az országos kompetenciamérés 2016. évi matematikai – 90. – és szövegértési – 61. – eredményei alapján készült rangsor.

2. Négy érettségi tantárgy (magyar nyelv és irodalom - 89. matematika - 73. történelem - 50. idegen nyelv - 114.) 2017. évi átlageredményei alapján készített rangsor.

3. A 2017. évi felvételi átlagpontszámok alapján elért rangsor - 50.

Mindezek alapján ebbe a 100 iskolába összesen két Békés megyei iskola került. Az Andrássy a 63. legjobb középiskola Magyarországon, ötödik a Dél-alföldi régióban és az első Békés megyében. A sorrend részleteit alaposabban elemezve további érdekességeket fedeztük fel. Az egyik, hogy a 62 előttünk lévő középiskola közül 25 Budapesten van, 7 a budapesti agglomerációban, 9 pedig az öt nagy egyetemi városban – Győr, Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs – található, tehát eleve kedvezőbb feltételek között dolgozik nálunk. Ha ezeket levonjuk, akkor a 22. helyen vagyunk. Ha csak a vidéki középiskolákat vesszük alapul, akkor már rosszabb az összkép, mert akkor iskolánk a 38. a rangsorban. Ha a Tiszántúlt, mint földrajzi egységet vesszük alapul, akkor iskolánk előtt összesen 4 középiskola van, kettő Debrecenben, és kettő Nyíregyházán. Tehát – ennek alapján - a Tiszántúlon mi vagyunk az 5. legjobb középiskola. Ha a dél-alföldi régiót vesszük alapul, akkor összesen itt is 4 középiskola van előttünk, a régióban tehát – mint már írtuk – mi vagyunk az 5. legjobb. Ez különösen kiemelkedő eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy a vetélytársak között két jóval nagyobb és jobb adottságú város is van: Szeged és Kecskemét.

Az intézmény jelenlegi vezetőjeként úgy gondolom, az iskola minden tanára, minden dolgozója és diákja büszke lehet erre az eredményre. Benne van ebben az iskolának a színvonalát megalapozó múltja, de a mérés a jelenlegi munkahelyi közösség munkáját – ezen belül elsősorban a nevelőtestületét – dicséri. Ez az eredmény minden dolgozónknak erőt kell, hogy adjon a jövőre nézve. Természetesen azt is tudom, hogy a számok nem árulnak el mindent, és azt is, hogy évről évre változhatnak, javulhatnak, de romolhatnak is. Ennek tudatában a büszkeség mellett mindig lenni kell bennünk elegendő szerénységnek is a jó eredményt látva.

Célunk nyilvánvalóan csak az lehet, hogy az iskola eredményei alapján ne kerüljön ezután sem rosszabb helyre ebben a rangsorban, mint a mostani 63.