Tudás - Érték - Könyvtár - Andrássy
Könyvtári életkép.

TÁMOP-3.2.4.A-11/1-2012-0017

A szechenyi terv emblémája

Facebook

Akadálymentes honlap

Level Double-A conformance icon, W3C-WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.0

Könyvtárpedagógiai program

A Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium könyvtárának pedagógiai programja az intézmény pedagógiai programjában, illetve a kerettantervek alapján kialakított helyi tantervben megfogalmazott célkit?zésekhez igazodik. Feladatának tekinti továbbá, hogy el?segítse az el?bb említett dokumentumokban lév? kulcskompetenciák megvalósítását. A könyvtárhasználati órák, foglakozások, házi könyvtárhasználati és más tantárgyi versenyek megtartásával és az országos versenyeken (Bod Péter Országos Könyvtárhasználati Verseny) való részvétel támogatásával szeretnénk el?segíteni a diákok ismereteinek b?vítését, készségeik, képességeik fejlesztését.

A NAT 2012 szerint a könyvtárak információforrásaikkal és szolgáltatásaikkal a tanulás, tanítás meghatározó tanulási forrásközpontjait, nyitott m?helyeit jelentik. Legf?bb célunk tehát, hogy a Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium könyvtára is megfeleljen ezeknek a feltételeknek.

A könyvtárhasználat oktatásának célja a tanulók felkészítése az információszerzés kib?vül? lehet?ségeinek felhasználására a tanulásban, a hétköznapokban az információk elérésével, kritikus szelekciójával, feldolgozásával és a folyamat értékelésével. A könyvtár forrásközpontként való használata az önm?veléshez szükséges attit?dök, képességek és az egész életen át tartó önálló tanulás fejlesztésének az alapja. A fenti cél az iskolai és fokozatosan a más típusú könyvtárak, könyvtári források, eszközök megismerésével, valamint a velük végzett tevékenységek gyakorlásával, tudatos, magabiztos használói magatartás, tájékozódás és a könyvtárhasználat igényének kialakításával érhet? el.[1]

Iskolánk az alábbi táblázat szerint építi be pedagógiai programjába a könyvtárhasználati, könyvtári informatikai ismereteket:

Ismeretek

9-10. évfolyam

11-12. évfolyam

Tantárgy

Óraszám

Tantárgy

Óraszám

Könyvtártípusok, információs intézmények

Könyvtári szolgáltatások

Információkeresés

Dokumentumtípusok, kézikönyvek

Forráskiválasztás

Bibliográfiai hivatkozás, forrásfelhasználás

Informatika

6

 

 

A Nemzeti Audiovizuális Archívum adatbázisának bemutatása, használata

 

 

Mozgóképkultúra és médiaismeret

1

Segédkönyvek, kézikönyvek, szótárak, lexikonok használata, ismeretlen kifejezések jelentésének önálló megkeresése egynyelv? szótárakban

 

 

Magyar nyelv és irodalom

1

Különböz? szövegek, hanganyagok, filmek, stb. vizsgálata a történelmi hitelesség szempontjából

 

 

Történelem

1

Tájékozódás különböz? kultúrák m?vészetér?l a történelmi, kultúrtörténeti összefüggések figyelembevételével, jegyzetek készítése, önálló dokumentum készítése a források megjelölésével, az idézés formai és etikai szabályainak betartásával

 

 

M?vészetek

3

 

Összesen:

6

Összesen:

6

 

 


[1]51/2012. (XII. 21.) számú EMMI rendelet 3. melléklete: Kerettanterv a gimnáziumok 9-12. évfolyama számára. Informatika

N F U emblémája